If you happen to be absolutely unable to read, not to mention understand, the language below, then please refer to the post below it, which happens to be in Еnglish.
A това би трябвало да е и първият пост на български.
Той ще бъде свързан с рекламите, които ние ежедневно виждаме. Първоначално негативните неща, после и хубавите (О да, има!).
Всички знаем качеството на рекламите. Голяма част от нас вече знаят и защо те са направени толкова глупави и безсмислени или в най-добрия случай - най-случайното/ненамясто нещо, което някой някога е виждал. Да, добре, това се набива в човешкото съзнание също така. Тук обаче има един огромен пропуск, който много хора не виждат.
Какво се случва, когато всички реклами станат невероятно тъпи?
Спират да се различават. Докато преди беше лесно да се впечатлиш от нещо просто неочаквано, сега трябва истински талант, за да се набие рекламата с глупостта си. Казват, че било лесно да си тъп. В случая на PR-ите обаче трябва да си гениален, за да измислиш нещо достатъчно тъпо. А е ясно, че не всеки е гений. Следователно, вече има висок шанс новата реклама - не, не старата МЕГА ТЪПА реклама, която служеше за виц около 2 седмици, а новата, която никой не е забелязал още, да остане в сянката на онази друга мега тъпа реклама, защото тя е още по-безсмислена.
Естествено и за жалост никой не се сеща, че в момента няма такова нещо като "добре направена" реклама, т.е. изисква се много малко, за да бъде тя такава. Това не е пазарна ниша, о не. Това е огромна дупка, яма направо! Но кой да се сети?
Но нека да видим реакцията на потребителя. Окей, ясно, най-тъпите са запомнени. Какво се случва с по-голямата част от рекламите обаче? Ами... дразнят го. Той превключва канала, отива да си направи пуканки, отива да отдели цялата изпита(досега) бира, поръчва си още едно, решава да прегърне (или да плесне по задника) жената, накратко - малките неща, които човек прави, когато има около 5 минути за убиване.
С 2 думи - рекламният ни бизнес съква. Смешното е, че дори не се печелят толкова пари така. Защото хората не мислят в перспектива. Човекът си измисля рекламата, нали? И то забележително бързо! Да, ама не се сеща, че една 'хубава' (тя не може да е красива, но ми писна да повтарям добре направена, а и наистина закъснявам) реклама ще му даде повече работа, да не говорим, че тя би била най-добрата инвестиция в живота му, особено взимайки предвид тази пазарна яма в този бизнес. Стига се до там, че компаниите се усещат да искат високо качество, ама няма кой да им изпълни поръчката (имаше кастинг, доколкото чух, за реклама на Nescafé 3 в 1).
Сега за нещо позитивно.
Нашите реклами може да са по-зле от вида на един тираджия след целодневен престой в един гаден и задушен ТИР (не, нямат нищо общо двете, но все пак мисля, че схващаш какво искам да кажа), но поне са кратки. В чужбина те са поне 15 минути. Ок, интересни са, но се повтарят в един рекламен блок по 4 пъти. Аз лично съм по-навит за 5 минутна пауза.
И сега се чувствам значително по-добре - не е толкова зле да знаеш, че има нещо, което е по-добро тук.
И да, като един истински българин отделих 4 реда да говоря за положителното и 28 за отрицателното на родното. Патриотично.
Friday, March 20, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment